vrijdag 17 september 2010

Verf en kwast.

Een van mijn bezigheden; plaatjes maken. Met potlood, verf, water en kwasten in de weer. Het ontspant me, maar na een paar uurtjes word ik er ook moe van. Om nu te zeggen dat ik een kunstschilder ben gaat me echt te ver, zo voel ik het niet. Gewoon een amateurtje. Met een groepje andere schildergekken krijg ik één keer in de week les en dat is een gezellig dagdeel wat ik niet snel over sla. Ik leer er technieken toepassen en goed kijken. Het goede van de lessen voor mij is dat ik scherp gehouden word en niet verzand in steeds weer hetzelfde. Een eigen stijl heb ik nog niet echt ontwikkeld, al vallen mijn plaatjes wel op door hun felle kleuren. Dit werk is intuïtief op papier geschilderd met acrylverf, een medium dat ik meestal gebruik. Resultaat is 'Carnaval' uit 2009.