woensdag 8 juni 2016

Vakantiebroekjes en vakantiewerk.

Het lijkt wel of ik minder achter de naaimachine zit dan voorheen. Maar schijn bedriegt. Ik werk aan een opdracht:: een nieuwe serie theaterkostuums voor een productie die voor december gepland staat. Dit keer ligt de uitdaging in het realiseren van een paar vogelpakken en een korset voor de hoofdrolspeelster. Om een menselijk lichaam door middel van een kostuum te transformeren naar een gier is heel wat denkwerk nodig. Mijn zoektocht naar patronen voor dit schepsel leverde niets op, dus moest ik mijn fantasie gebruiken. De regisseur van het toneelstuk heeft ook zo zijn eisen: géén maskers voor het gezicht en de spelers moeten goed kunnen bewegen. Ik ben er aan begonnen, het is vakantiewerk waar ik voorlopig wel even zoet mee ben.
Voor de vakantie van onze kleine zoon heb ik van restlapjes snel nog wat broekjes gemaakt. Het jochie is nog net niet aan lopen toe en kruipt (en klimt) overal op en in. Daardoor verschijnen er snel lelijke grote gaten in zijn broeken. Dit tot verdriet van zijn moeder die de dag gaat prijzen waarop haar zoontje letterlijk op eigen benen gaat staan.
Mijn machientje gaat ook even op vakantie, voor een servicebeurt. Daarna kunnen hij en ik weer ons best gaan doen. op dagen dat de zon even niet schijnt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten