dinsdag 15 maart 2011

Kussenhoezen.

In de afgelopen weken heb ik een inhaalslag gemaakt met mijn nieuwe naaimachine. Er zijn verschillende kadootjes geboren waar ik geen foto's van heb gemaakt helaas. Het voordeel van zelf kadootjes maken is dat mijn voorraden stof, bandjes en kantjes slinken.
Het achterstallige kleine-klusjes-naaiwerk is deels ingehaald, en twee T-shirts die al heel lang in de  'af-te-maken' mand lagen, naderen hun voltooiing.
Mijn zoektocht naar kussentjes in een ijsblauwe kleur leverde helaas niets op, dus heb ik maar van een lapje stof uit de ikea-collectie enkele exemplaren gemaakt. De vulling moet nog dikker. Ik denk dat ik eens op zoek ga naar die piepschuim bolletjes voor in zitzakken om als kussenvulling te fungeren. De gangbare vulling, die ik nu uit oude kussens heb gehaald, is toch wel aan het einde van haar latijn.