woensdag 25 mei 2011

Poppenwieg.

Het enige vervelende van het mooie weer is dat ik minder achter de naaimachine kruip! En dat ondanks het feit dat ik een gloednieuw exemplaar bezit. Gelukkig vraagt men mij zo nu en dan om wat 'in elkaar te flansen'  bv. leuke kadootjes. Op verzoek van mijn nichtje heb ik een kleine poppenwieg bekleed. Zie hier het resultaat.
 Het fijne van zo'n project is dat ik daarbij weer wat techniekjes toe kan passen die ik moet oefenen met mijn nieuwe naaimachine, want daar ben ik nog steeds niet helemaal mee vertrouwd. Te geavanceerd? Ook dat maar vooral anders.  Ik heb nu het free-motion naaien ontdekt. Heerlijk! Ik raak ook steeds meer gewend aan het intelligente voetpedaal, met een extra drukje de grijper omhoog, afhechten, naaldstand onder of boven.... en dat alles zonder je handen van het werkstuk af te halen. Het zorgt in ieder geval voor strakkere resultaten. Mijn volgende project wordt vakantiekleding voor mezelf. Voor straks, als het (hopelijk) ook zo'n lekker weer is als wij voor ons tentje in een ander land zitten.