donderdag 31 maart 2016

Verregende paasdagen.

Tja, dat was me wat met de Paasdagen! In de weken vooraf werd redelijk weer voorspeld, maar die  vooruitzichten voor de Paasdagen die door de weermannen- en vrouwen gegeven worden lijken me altijd een beetje gekleurd; men wordt immers geacht de deur uit te gaan tijdens de paasdagen. De winkelboulevards en de eerste voorjaarsfestiviteiten varen daar wel bij.
Pasen stond voor de deur en gelijk met de paaskleur werd voor het weer de code geel gemeld. Storm, regen en kou. Dus ook onze plannen om de dag buiten door te brengen vielen letterlijk in het water.
Net als met Kerst, hebben we daarom lekker aan cocooning gedaan. Manlief en ik - gekleed in huispak - zetten ons aan bezigheden die absoluut geen stress opleveren. Zelf kruip ik lekker achter de naaimachine. Een paar dagen eerder had ik samen met dochterlief een stoffenzaak bezocht die een heropening vierde. Met een stapeltje stof - NIET verpakt in plastic tasjes - liepen we de deur uit.
Van een paar lapjes die niet groter waren dan 50 cm heb ik een bodywarmertje voor onze kleine zoon gemaakt.
Een patroon uit de Ottobre 2011-1 heb ik als basis hiervoor gebruikt. Aangevuld met een capuchon en voorzien van een Efteling-voering kan kleine zoon zijn eerste stapjes buiten zetten, lekker warm gekleed . De buitenstof is een windstopper-fleece.
Verder nog een zacht tricot broekje. Deze draagt hij het liefst en dat is begrijpelijk. Zulke broekjes geven een kind lekker veel bewegingsruimte, zitten niet strak in de taille en zijn makkelijk aan- en uit te trekken. Omdat het kleine mannetje als een hazewind door het huis kruipt kost het zijn ouders een vermogen aan broeken. Ze slijten snel door op de knieën. We hopen nu op beter voorjaarsweer. Dan kan kleine zoon lekker buiten op het zachte gras leren om zelfstandig rechtop te lopen. Oma maakt zijn broeken wel, de komende tijd met pijpen tot op de knie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten