donderdag 20 september 2012

Zomer voorbij.

De zomer is voorbij. Hij begon een beetje aarzelend met behoorlijk veel nattigheid, maar naar het einde toe liet de zon zich gelukkig weer even vrolijk en lekker lang zien. September belooft een mooie nazomermaand te worden. Het einde van de zomer betekent het begin van een nieuw seizoen in mijn schildersactiviteiten. De zomerexpositie van ons creativiteitscentrum is positief ontvangen, en we gaan nu weer met frisse moed en geïnspireerd aan nieuwe uitdagingen beginnen.  Het toeval wil dat ik nu de kans krijg om te leren hoe je portretten maakt, met potlood of verf, echt gelijkend of met een twist. Aangezien ik als mensenmens de potjes en stillevens wel een beetje zat ben, komt deze uitdaging op een goed moment.
De eerste les is achter de rug, ik heb een paar beginnersschetsen gemaakt en gelijk manifesteert zich bij mij weer een bekend fenomeen: ik schijn van iedere mens een vrolijke clown te moeten maken. Het zal mijn theater-tic wel zijn. Maskers, clownerie, felheid en vrolijkheid ... ondanks mijn verwoede pogingen om serieuze afbeeldingen te maken weet dat duiveltje mij steeds weer te overwinnen. Ik zal nog heel wat strijd met hem moeten leveren vermoed ik zo, wil ik echt goed in portretten schilderen worden...

Ook het theater vraagt aandacht in het najaar. De eerste acteerbijeenkomst is weer achter de rug en ik mag straks voor een sacherijnige kokkin doorgaan in een zwarte filmkomedie die in maart zijn première zal hebben. De zomer van 2013 moet ook heel bijzonder worden met een spel in de openlucht, misschien ga ik zelf weer regisseren. Kortom creatieve plannen genoeg ... nu de uitvoering nog.